Terapie zaburzeń rozwoju
Prowadzimy terapie zaburzeń rozwoju. Wszystkie zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów i odbywają się w komfortowych warunkach.
Chętnie udzielimy dodatkowych informacji.
Zapraszamy do kontaktu!
Prowadzimy terapie zaburzeń rozwoju. Wszystkie zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów i odbywają się w komfortowych warunkach.
Chętnie udzielimy dodatkowych informacji.
Zapraszamy do kontaktu!
Terapia pedagogiczna (inaczej nazywana zajęciami korekcyjno-kompensacyjnymi) jest przeznaczona dla dzieci i młodzieży ze stwierdzonymi deficytami w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych, które powodują trudności w czytaniu, pisaniu czy nauce matematyki. Z jednej strony polega na usprawnianiu z pomocą terapeuty zaburzonych funkcji, a z drugiej – doskonaleniu tych funkcji, które są dobrze rozwinięte.
Taka terapia zawsze dostosowywana jest do potrzeb dziecka, które wcześniej zostało poddane diagnozie psychologiczno-pedagogicznej i któremu została wystawiona odpowiednia opinia.
Terapią obejmujemy głównie dzieci:
Terapia logopedyczna to całość specyficznych oddziaływań ukierunkowanych na usunięcie wszelkich zakłóceń procesu porozumiewania się (od prostych wad wymowy po niemożność mówienia włącznie). Jest ona dostosowywana do indywidualnych potrzeb dziecka i polega na budowaniu podstawowych kompetencji językowych.
Terapia poprzedzona jest wywiadem, obserwacją oraz przeprowadzeniem specjalistycznych testów. Na tej podstawie logopeda stawia diagnozę i opracowuje program usprawniania.
Wskazania:
Terapia ręki opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dostosowywane są do potrzeb konkretnego dziecka.
Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka. Terapię ręki można prowadzić indywidualnie lub połączyć ją z terapią integracji sensorycznej.
Ćwiczenia na początku skupiają się na obręczy barkowej i kończynach górnych. Celem późniejszej terapii jest rozwijanie motoryki małej, czyli zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych. Terapia w podejściu całościowym obejmuje ruchomość łopatek i stawów kończyn górnych oraz normalizację napięcia mięśniowego. W zależności od występujących zaburzeń praca opiera się na wzmacnianiu siły mięśniowej kończyn górnych, stymulacji czucia powierzchniowego lub głębokiego, doskonaleniu zdolności chwytu, doskonaleniu kontroli wzrokowo-ruchowej oraz skoordynowaniu pracy oburącz. Najwyższym stopniem umiejętności motorycznych, jakie ręka osiąga jest grafomotoryka: sprawność manualna ręki podczas czynności związanych z pisaniem i rysowaniem.
Terapia ręki to nie tylko ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała.
Ponieważ ręka spełnia swoje funkcje, gdy wszystkie jej elementy składowe, czyli kości, stawy i mięśnie działają prawidłowo i zachowana jest ich wielostronna współpraca, ważne jest, żeby podczas terapii nie usprawniać poszczególnych części składowych ręki, ale postrzegać ją całościowo i rozwijać świadomość ciała.
Terapia ręki dziecka musi być przemyślana i kompleksowa. Nie może polegać wyłącznie na zabawie masami plastycznymi, czy uzupełnianiu szlaczków w liniaturze zeszytu. To proces terapeutyczny, którego dopiero jednym z ostatnich elementów będzie praca przy stoliku z narzędziem piszącym w ręku.
Trening umiejętności społecznych to zajęcia w małych grupach, przeznaczone zarówno dla dzieci młodszych, jak i starszych oraz młodzieży, która przejawia szeroko rozumiane trudności w interakcjach społecznych. Mogą to być m.in. problemy w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji, wycofanie społeczne czy też trudności w regulowaniu emocji (np. lęku, złości).
Podczas zajęć rozwijamy różnorodne umiejętności: zawierania znajomości, rozpoczynania rozmowy, słuchania i zadawania pytań, odmawiania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki oraz dyskutowania. Ponadto skupiamy się na emocjach, uczuciach i potrzebach – dzieci i młodzież uczestniczące w TUS-ach uczą się rozpoznawania i okazywania swoich emocji oraz potrzeb w sposób nie tylko skuteczny, ale również akceptowalny społecznie.
Trening umiejętności społecznych dla dzieci jest także świetną okazją do wypracowania strategii radzenia sobie ze swoimi problemami: np. z tendencją do długiego i głębokiego przeżywania porażki. Młodzi ludzie uczą się, jak adekwatnie reagować na zaczepki innych czy też jak pohamować własną złośliwość. To sprawia, że zaczynają podchodzić bardziej konstruktywnie do rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Starają się czekać na swoją kolej, wysłuchiwać poleceń do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.
O zakwalifikowaniu się na zajęcia grupowe decyduje terapeuta prowadzący, po wcześniejszej konsultacji indywidualnej z rodzicem i dzieckiem.
Zajęcia muzykoterapeutyczne to warsztaty grupowe, w których może uczestniczyć każda osoba, bez względu na poziom jej umiejętności muzycznych, stopień niepełnosprawności czy rodzaj zaburzeń.
Oferujemy warsztaty dla kilku grup wiekowych, rozpoczynając już od zajęć dla maluszków wraz z rodzicami i kończąc na seniorach .
Na zajęciach rozwijamy percepcję słuchową, mowę, koordynację wzrokowo – ruchową, motorykę dużą, uwagę oraz pamięć.
Do technik stosowanych we wczesnej terapii muzycznej można zaliczyć m.in.: ćwiczenia oddechowe, słuchowe, dotykowe, mowy, śpiewanie piosenek, muzykowanie gestodźwiękami, przedmiotami codziennego użytku, z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych i własnej konstrukcji, improwizacje wokalne, instrumentalne, muzyczno-ruchowe, ćwiczenia naturalnych form lokomocji, wykonywanie ruchów naśladujących czynności dnia codziennego, zabawy muzyczno-ruchowe, śpiewanie piosenek i słuchanie muzyki.
Logorytmika to rodzaj oddziaływań muzykoterapeutycznych, który ma na celu skorygowanie lub usprawnienie komunikacji językowej, jak też zapobieżenie powstawaniu odstępstw w tym zakresie. Proponuje ona takie połączenie ćwiczeń ruchowych, słuchowych, oddechowych, słownych i muzycznych, które mają na celu rozwijania mowy, jak największej liczby umiejętności poznawczych oraz procesów myślowych, które gwarantują w przyszłości doskonały start do podjęcia nauki w szkole i powodzenia w nauce. Zajęcia prowadzimy w formie zabawy, której atrakcyjność nie tylko rozwija zainteresowania dzieci, ale również podwyższa motywację, pewność siebie, zdolności skojarzeniowe, rozwija koncentrację uwagi i pamięć.
Na logorytmikę powinny uczęszczać dzieci już 3 i 4- letnie, które podczas zabaw i ćwiczeń pod okiem logopedy, mają szansę uniknąć złych nawyków, błędów oraz wad wymowy.
Zajęcia kształcą i doskonalą cztery podstawowe umiejętności językowe:
Zajęcia prowadzone są z użyciem tablicy interaktywnej oraz oprogramowań do tablic interaktywnych różnych wydawnictw językowych na różnych poziomach zaawansowania biegłości posługiwania się językiem. Ich atrakcyjność podwyższają karty, domina, gry, piosenki i rymowanki językowe.
Zajęcia mogą również stanowić wsparcie dziecka przed kartkówką, bądź testem.